29 Şubat 2020 Cumartesi

BTS'in Map Of The Soul: 7 albümünun Tanıtımına Yönelik Düzenlediği Basın Toplantısı





S. Connect BTS, görsel sanat projeleri BTS için neden bu kadar önemli? Bunlar MOTS:7'nin mesajını nasıl açıklıyor?

JIMIN: Görsel sanat projelerinden bahsetmişken Black Swan Art Film'ini de anmamak olmaz. Çünkü benim için de tamamiyle yeni bir deneyimdi. Slovenya modern sanat takımı ile çalıştık. Şarkımızı yaratıcı bir koreografi ile yeniden yorumladılar. Sanırım bazı hayranlarımız da çok şaşırdı. Black Swan şarkısı bir sanatçının itirafını konu edindiğini için bu tarz sanatsal duyguları ifade etmekti amacımız. Bu yüzden onu farklı kılan da buydu. Sanat filmini yansıtan bir koreografi oluşturmak istedik. Umarım beğenirsiniz.

S. Müzisyenler bir nesli tanımlamada büyük rol oynuyor ve hiç şüphesiz BTS bizimkini tanımlayacak olan artistlerden biri. On yıl sonra kalıcı mirasınızın/kalıcı eseriniz ne olmasını umuyorsun?

JIMIN: Mirasımız ile ilgili ilk kez soru alıyorum. Sanırım bizim mirasımız şarkılarımız ve albümlerimiz olacak yani olmasını isterim. Şarkı sözlerimizi size anlatmak istediğimiz hikayelerimizle oluşturduk. MOTS:7, LY gibi nitelikli albümler ortaya koymak için çok çalıştık. Bu albümler bizim için çok ama çok önem taşıyor. Dünyanın dört bir yanından, dillerimiz farklı olsada müziğimizi dinleyen, iletmek istediğimiz mesajımızı anlayan, empati kuran hayranlarımıza çok minnettariz. 10 yıl önceki sanatçılar şarkılarıyla bir çok kisiye ilham verdi, iyileştirdi ve bizim albümümüzün de bir çok kişiye ilham vermesini, kalbine dokunmasını umuyorum gerçekten çok değerli kalıcı bir miras olmasını umuyorum.

S. Albümünüzde kendinize güvendiğiniz nokta ne?

JIMIN: Dürüst olmak gerekirse şarkılarımızı çok seviyorum. Şarkılarımızı söylediğim her anda hep mutlu oluyorum. Açıkçası bu albümün hazırlanması da gerçekten çok uzun sürdü. Çok sevdiğim şarkılar olduğu için bir an önce şarkıları söylemek ve performans sergilemek için çok heyecanlıydım. Bu bize güven verdi, güvendigimiz nokta evet bu yani çok sevdiğimiz şarkıların olması. Bolca dinler ve zevk alırsanız mutlu oluruz.

S. Madem öyle albümdeki şarkılardan ON'u mu daha çok seviyorsun Filter'ı (solo şarkısı) mı?

JIMIN: (Sevimli bir şekilde utanarak ) oh ah.. ON'u daha çok seviyorum. Çünkü birlikte söylemeyi ve birlikte performans sergilemeyi seviyorum hep birlikte olmak istediğim için.

S. Bu albümde geçmiş 7 yılınıza dönüp baktınız ve 7'nizin önümüzdeki 7 yılının nasıl olmasını istiyorsunuz?

JIMIN: Evt soruda da belirttiğiniz gibi bu albümle geçen 7 yılımıza bakma fırsatı elde ettik. 7'nin anlamı ne? 7 üyenin anlami ne? Fakat 7'nin anlamı bu, 7 yıl bu, 7 üye bu demek yerine ahh şuan çok genciz ve ilerleyen yıllarda 7 üye olmadan hayatımız hakkında konuşmanın mümkün olamayacağını düşünüyorum. O kadar değerli oldukları için...Bu yüzden bu 7 üyeyle önümüzdeki 7 yılı ben de dört gözle bekliyorum. Ve müziğimizle 7'miz birlikte çalışmaya devam edebiliriz, elimizden gelenin en iyisini göstermek için çalışabiliriz. Bunu yapmaya devam etmek istiyorum bu 7 kişi ve hepinizle birlikte güzel mutlu anılar biriktirmeye devam etmek istiyorum.

Kapanış konuşması:

"Sonunda size bu albümü sunabildiğimiz için çok mutluyum. Bu günlerde herkesin aklını kurcalayan, sağlık. Benliğinizle yüzleşmeye ve kendinizi sevmeye yönelik mesajlar veriyoruz fakat bunlar da ancak sağlıklı olduğunuzda mümkün. Bu yüzden sağlığınıza dikkat edin. Bu albüm için çok çalıştık sevginizi ve desteğinizi gösterirseniz çok mutlu oluruz teşekkürler."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder