3 Ocak 2021 Pazar

Jimin'in Babası Ve Sınıf Öğretmeninin Busan Sanat Lisesi'nin Okul Dergisine Verdikleri Röportaj Çevirisi


Jimin'in modern danstan müziğe geçmesini mümkün kılan, küçüklüğünden beri sahip olduğu yeteneklerinden bahseder misiniz? 

Jimin'in babası: Busan Sanat Lisesi'ne nasıl girdiğinden bahsedecek olursam, ortaokul üçüncü sınıfa giderken gelecekte ne olmak istediklerine dair sınıfta yazmış oldukları bir yazıyı bana göstermişti. Busan Sanat Lisesi’ne gidip modern dans öğrenmeyi istediğini ve sonra bunu zaten ilgilendiği müzik ile ilişkilendirerek şarkıcı ya da ünlü olmayı istediğini detaylıca yazmıştı. Jimin elbette küçüklüğünden beri şarkı söyleme ve dans etmede iyiydi. İlkokul 5. sınıftayken karaokeye sık sık giderdik ve Maya'nın Azalea şarkısı söylerdi ve şarkıdaki yüksek noktalara rahatlıkla çıkardı. Şahsen ben Jimin'in okumaya devam ederek bir fen lisesine gitmesini istiyordum çünkü matematiği ve feni çok iyiydi. Fakat buna rağmen Jimin'in isteğine karşı çıkmadım. Yazdığı yazıda gelecekte ne olmak istediğini çok net ve mükemmel dile getirmişti. Bu yüzden onun isteğine saygı duydum ve reddetmedim. Jimin küçüklüğünden beri çok olgun ve saygı dilini kullanan bir çocuktu. Hayalini gerçekleşmesine destek oldum. Bir ebeveyn olarak çocuğumun yetenekleri erken fark ettiğimi söyleyebiliriz.


Bill Gates’in babası kitabında, ebeveynlerinin mal varlığını hayır kurumları için harcayan birçok insan olmasına rağmen oğullarının mal varlığıyla hayır işleri yapan tek kişinin kendisi olduğunu yazmıştı. Ama şimdi size bakınca tek kişi o değilmiş gibi görünüyor. Hayır işleri/ bağış yapmak sizin için ne ifade ediyor?

Jimin'in babası: Hayır işleri yapmak benim mutluluğum. Jimin'e minnettarım. Jimin de insanın aldığı kadar vermesi  (iyiliklerin karşılığını vermesi) gerektiğini düşünüyor. Aldığımız sevgi kadar iyilikseverliğimizi, nezaketimizi göstermemiz gerektiğini düşünüyor. Ve bağış yaparak hayır işlerini sürdürmede bana çok yardımcı oluyor. Bu konuda fikirlerimiz çok uyuşuyor. (Gülümsüyor) Uzun zamandır gönüllülük projelerinde çalışıyorum ve Jimin'in hayranları da paylaşma & yardımlaşma konusunda inanılmaz işler yapıyor.

Son olarak Jimin'e bir mesaj iletmek ister misin? 

Jimin'in babası: Ona geriye dönüp bakmayı aklında bulundurmasını (geçmişini unutmamasını/ders çıkarmasını) böylece ileriye adım atabileceğini söylemek istiyorum. Onunla telefonla çok sık görüşüp mesajlaşıyoruz. Onu çok sevdiğimi ona sık sık söylerim. Busan Sanat Lisesi’ni çok beğeniyorum. Hwa Sungg öğretmenimiz ile sürekli irtibat halindeyim. Busan Sanat Lisesi’nin en prestijli okul olduğunu düşünüyorum. Oğlumun okula kabul töreninde sınıf temsilcisi olarak yemin ettiği anı hep hatırlarım.


Jimin'in öğretmeni ile gerçekleştirilen röportaj:

Jimin'in yeteneğinin harcanacağından endişe ettiğiniz için Jimin'in idol olma isteğine karşı çıktığınızı söylemiştiniz, yetenekleri hangi düzeydeydi?

Jimin'in öğretmeni Lee Hwa Sung: Evet. Okula girdiğinde zaten modern dansta çok iyiydi. Dansın birçok alanında iyiydi. Klasik dans yerine popüler dansı seçmek isteğini söylediğinde onun bu olağanüstü yeteneğinin harcanağını düşündüm. Gerçekçi açıdan bakarak değerlendirdiğimizde seçtiği yol zordu ve garantisi yoktu. Bu sebeple karşı çıkmıştım. Bu kadar başarılı olacağını tahmin etmemiştim. Her neyse, Jimin yaptığı her işte elinden gelenin en iyisini yapan bir öğrenciydi. Şimdi bu noktada olmasının sebebi aynı şeyi BTS'te de göstermiş olması.


Çeviri kaynağı: u4eakooks_net, traceofjimin, Koreaboo 










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder