11 Ocak 2020 Cumartesi

Dans etmeyi seven bir çocuktan kalpleri deli gibi attıran, global süper stara dönüşen BTS'ten Jimin'in hikâyesi

Yetenek ve çabanın birleşimi ile ortaya çıkan harika bir başarı örneği: BTS'ten Jimin  

Şüphesiz, tüm dünya BTS'in şarkı söyleme, dans etme ve performans sergileme yeteneklerine sahip olduğunu zaten biliyor ancak Jimin'in dans becerileri söz konusu olduğunda, ne kadar översek övelim yeterli olmaz. Jimin, öğrenciyken dans etmeyi severdi. Israrlı çabası sayesinde de daha yetenekli biri olarak BTS'in bir üyesi oldu.

İlk çıkışını yaptıktan sonra Jimin, olağanüstü yeteneğiyle performanslarını daha iyi hale getirerek dünya çapında ARMY'lerin kalplerini fethetti. 

"Dans yeteneği", Jimin'den bahsederken insanların görmezden gelemeyeceği bir şeydir. Her ne kadar Tanrı vergisi bir yeteneğine sahip olsa da Jimin "pratik kurdu" olarak adlandırılıncaya kadar çaba sarf etmiştir.

2017'de BTS Japonya Resmi Fanclub Dergisindeki bir röportajda Jimin, dans etme tutkusunun onun içinde ilk kez ne zaman belirdiği hakkında konuştu: "8. sınıftan beri dans etmeyi seviyorum. Okuldan sonra bir dans kursuna bile katıldım. Fazla vaktim olmasa bile pratik yapıyordum. Performanslarımın olduğu günlerde kendimi çok gergin hissederdim."

Jimin doğru bir şekilde çalışmak ve pratik yapmak için Busan Sanat Okulu'nda okumayı seçti. Giriş sınavında mükemmel bir skorla çağdaş dans bölümüne giren ilk öğrenciydi. Bir röportajda, "Ortaokul mezuniyetimden bir yıl önce Busan Sanat Lisesi'ne kaydolmaya karar verdim ve gelecekte de ne yapmam gerektiği konusunda endişeliydim. Sonunda dikkatli bir şekilde gözden geçirdikten sonra sahnede olmak istediğimi farkettim ve böylece Busan Sanat Lisesine girebilmek için modern dansı öğrendim."
Jimin, sanat okuluna girdikten sonra bile dans pratiğini ihmal etmedi: "Liseye girdikten sonra bile dans için elimden geleni yapmaya çalıştım. O zamanlar sürekli egzersiz yapmak ve her gün dans etmek tek sahip olduğum şeylerdi. Taksitler konusunda endişeli olduğum bir dönemde neredeyse dans kursuna gitmekten vazgeçmek üzereydim fakat öğretmenim benimle ilgilendi ve ders ücretini ödemek zorunda olmadığımı söyledi, bu sayede pratik yapmaya devam ettim, öğretmenlerimin beklentileri boşa çıkarmamak ve onları hayal kırıklığına uğratmamak için çalıştım. 

O yıl dans etmeyi seven çocuk, şans eseri katıldığı seçmeler sayesinde BTS üyesi olarak çıkış yapma fırsatını yakaladı. Jimin küçük sahnelerde performans sergilemeyi ve yarışmayı sevdiğini açıkladı, seçmelerde meydan okumaya karar verdi çünkü daha büyük bir sahnede dururken ne kadar mutlu olacağını merak ediyordu.

Ve sonunda, BTS üyesi olarak seçildi. Bir röportaj sırasında Jimin o dönemi hatırladı: "2012 ilkbaharında lisedeyken, şuanki ajansımın (Big Hit) seçmelerine katıldım. Busan'da açılan seçmelere başvurdum ve kabul edilerek Mayıs ayında Seoul'e geldim. J-Hope ile ilk tanıştığım anı hala hatırlıyorum, beni karşıladı ve birlikte sıkı çalışmamız için teşvik etti. BTS'in parçası olmadan önce stajyer olarak çalıştım."
Stajyer olmanın en zor yanı belirsiz bir gelecektir. Jimin daha önceki bir röportajında: “Çıkış konusunda garantim olmadığını hissettiğim için, gece 3 ~ 4'e kadar pratik yaptım ve sonra bir süre uyumak için yurda geri döndüm. Okula gitmeden 1 saat önce sabah 6'da vokal eğitimi için pratik odasına gittim."

Çıkışından sonra sağlam temel becerilere sahip olması ve müzik endüstrisine girmeden önce iyi hazırlanmış olması sayesinde sürekli gelişti. İlk çıkışından bu yana üçüncü yılında (2015) Jimin, Dome ve arenada konser vermeyi hayal etti. O zaman hayalinin ne olduğu sorulduğunda şöyle cevap vermişti: "Büyük sahnelerde performans sergilemeyi hayal ediyorum. Dome stadyumu gibi büyük arenalara gitmek istiyorum." 
2016'da yani bir yıl sonra hayalini gerçekleştirdi. Mayıs 2016'da BTS Olympic Gymnastics Arena'da ilk konserlerini gerçekleştirdi ve aynı yıl Kasım ayında Gocheok Sky Dome'da 2 gün boyunca resmi hayran kulübü ARMY ile 3. fan toplantısını gerçekleştirdi. Çocuklar Gocheok Sky Dome'a inanılmaz bir hızla ayak bastı. 

2016 yılında Billboard Hot 100'e isimlerini yazdırma ve müzik ödülleri töreninde Daesang Ödülü alma hayalleri gerçekleşti. Şimdi, halka mal olmuş sanatçı BTS, o kadar şaşırtıcı başarılar elde etti ki, kırdığı tüm rekorları listelemek zor. Bu yıl, İngiltere'deki Wembley Stadyumu'nda konser düzenleyerek küresel popülerliklerini bir kez daha kanıtladılar. Büyük konser öncesinde gerçekleşen basın toplantısında Jimin, "Geçen yıl ilk kez Avrupa turnesi düzenledik ve grubun Wembley Stadyumu'na ayak basması büyük bir onurdu. Şunu belirtmek isterim ki, sadece Wembley değil, bu stadyum turumuz da onurlu günler serimiz ve dönüm noktamız. Bu yüzden BTS'e tüm bu onurun tadını çıkarma fırsatı veren hayranlara şükranlarımı sunmak istiyorum.”
Ardından, BTS'in 2019'da hayalini kurduğu hedefler ve gelecekle ilgili sorular sorulduğunda Jimin: " Bazen grubun gelecekte daha ne kadar bu şekilde performans sergiliyor olacağı konusunu beni düşündürüyor. Ne zamana kadar süreceğini bilmememe rağmen, bu yolda üyelere eşlik etmek, iyi müzik ve pozitif sinerjiyi paylaşarak bizi uzun süreden beri destekleyen hayranlarımıza eşlik etmeye devam etmek istiyorum. Hedefim şuanda yaptığım işi mümkün olduğunca uzun süre devam ettirmek."


Kaynak: JTBC PLUS VLIVE 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder