13 Mayıs 2020 Çarşamba

"Promise" Şarkısı Nasıl Yazıldı? Jimin Şarkının Hikâyesini Anlattı

Jimin Promise şarkısın ilk başta karamsar bir şarkı olduğundan bahsetti

Jimin 19 0cak 2019 gecesi canlı yayın yaparak şarkısının hikayesini paylaştı. 55 milyon kişiye konser verdikleri Singapur'da otel odasında yayını gerçekleştirdi. 12 saat içerisinde 5.6 milyondan fazla kişinin yayını izlediği ve yayının 225 milyon beğeniye ulaştığı bildirildi.

İçsel Kavga Ve Kendine Verdiği Söz

"Promise aslında ilk başta rahatlatıcı bir şarkı değildi. Kendimi eleştirdiğim bir şarkıydı. Başta karamsar bir şarkı yapmayı düşünerek başladım. Yazıya dökmek istediğim çok şey vardı ama uygun kelimeleri seçemiyordum. Kaydettiğim çok farklı nakaratlar vardı. Birinden diğerine sonra en başa dönüyordum. Önceden Namjoon hyung ile çok konuşmuştuk. Namjoon hyung bana duyguları aracılığıyla çalıştığını söyledi ve ben de öyle yapmak istedim. O zamanlar düşüncelerim karamsardı o yüzden “sen neden böylesin” gibi kendime kızdığım cümleler ortaya çıkıyordu. Ama daha sonra durum yavaşça iyiye gitmeye başladı ve artık eskiden sahip olduğum o karamsar düşüncelere sahip olmadığım için yazarken zorlanmaya başladım çünkü iyiydim. Şarkıyı nasıl yapsam ne yapsam diye düşünürken Amerika konserine gittik."

Neden Kendi İçinde Bu Kadar Kavgadaydı?

"Şarkıyı yazarken ki ruh halimin neden kötü olduğuna gelirsek kendime karşı dürüst olmamamla ilgliydi...bundan nefret ettiğim için o sözleri yazdim. Neden ben istediğim şeyleri rahatca söyleyemiyorum? Zorsa zorlanıyorum demiyorum! Bunu yapamadığım için bunaldım. Bu zor durum devam ederken diğer üyeler de zorluk çekiyordu fakat zor şartlar hepimiz için daha iyiye doğru gitmeye başladı. Arkadaşlarımla, üyelerle zaman geçirerek konuşarak durumun üstesinden gelmeye çalıştım. Sonra arada sıkışıp kaldım şarkıya artık devam edemiyordum çünkü ilk önceki hislerim artık yoktu.

Citi Field Konseri Şarkı İçin Dönüm Noktası Oldu

"Citi Field’de konser verirken “promise” kelimesi aklıma geldi. Promise kelimesini bulunca şarkı daha hızlı ilerledi. Kendime bir söz verdim. Şartlar zor olabilir ama olayları kendim için zorlaştırmamalıyım kendime karşı bu kadar katı olmamalıyım dedim. Anahtar kelimenin söz vermek olduğunu düşündüm ve bunun pek çok insanı rahatlatacağını umarak yazdım."

"Tüm melodisini kendim yaptığım bir şarkı oldu. Şarkıda "sen" çok geçiyor..."sen beni incittin mi?" ''Sen kendin de bilmiyorsun' gibi...burada sen diye aslında kendime hitap ediyorum. Başta kendime yazmak istedigim bir şarkıydı. Bunu böyle değiştirmek önemli bir noktaydı ve ingilizce kısımlarda Namjoon hyung'dan yardım aldım."

Citi Field 6 Ekim'de Jimin'in göz yaşlarına şahit olmuştu. Bu noktadan sonra şarkı hızlıca ilerlerdi. Ve Jimin 30 Aralık'da şarkıyı yayınladı. Şarkının tamamlanması toplamda 7 ay sürdü. Jimin: "aslında o kadar yetenkli değilim, birini bitirmek bile bu kadar uzun sürdü " dedi. RM jimin'e şarkı sözlerinin ingilizce kısımlarını yazarken yardım etti. “senin ışığın olmak istiyorum” "sen de senin gecen olmalısın" kısmını RM oluşturdu. "Ona 'kendini sevmeni istiyorum' şeklinde yazmak istediğimi söyledim ve 2, 3 dakika içinde bana bu kısımları söyledi. O bir dahi" dedi. "Namjoon hyung ışığın (light) da karanlığın (night) da ben olduğumu aktarmak istediğini söyledi. Hayatımızda hep iki taraf var; karanlık ışık, ümit-hayal kırıklığı, eğlence/zevk-zorluk gibi işte bu hayat ve ben. Bunu kucaklamalıyım. Bu beni çok etkiledi." dedi.


Şarkının Sözleri 

Tek başıma oturup çöktüm
Düşüncelerle yıkıldım
Ne zaman beni incitmeye başladın
Kendin bile bilmiyorsun 

Sen de incindin, çünkü benimsin
Aklını başından almak istiyorum
Yine böyle uzaklaşıyorsun benden
Hiçbir şey sorun değil diyorum
Aslında böyle değil sanırım

Bebeğim ışığın olmak istiyorum
Sen de senin ışığın olmalısın
Ki artık daha fazla incinmeyesin
ve daha çok gülebilesin
Bebeğim gecen olmak istiyorum
Kendi gecen olabilirsin
Ki bu gece sana karşı dürüst olabilsin

Sen de incindin, çünkü benimsin
Aklını başından almak istiyorum
Yine böyle uzaklaşıyorsun benden
Hiçbir bir şey sorun değil diyorum
Aslında böyle değil sanırım

Bebeğim ışığın olmak istiyorum
Sen de senin ışığın olmalısın
Ki artık daha fazla incinmeyesin
ve daha çok gülebilesin 

Bebeğim gecen olmak istiyorum
Sen de kendi gecen olabilirsin
Ki bu gece sana karşı dürüst olabilsin

Şimdi bana söz ver
Günde bir kaç kez
Yanlızken de hisset
Sözünden dönme de/Beni terketme
Bir süre burda duralım
Serçe parmağımız iç içe
Ve bana söz ver

Jimin şarkı üzerinde sürekli değişiklikler yaptığı ve günlerce uyumadığını söyledi. "Daha uzundu fakat sürekli değiştirdim. Düşündüğümden daha iyi bir sonuç ortaya çıktı. Süper iyi diyemesemde yine de bu benim yazıp bestelegim ilk şarkıydı." 


"İlk şarkım olduğu için hem endişeli hem de mutlu hissediyorum. Hepsinden öte hayranlarımıza söz verdim. Bundan sonra da onlar için şarkı yapmaya devam etmek istiyorum. Bu noktada bu deneyim benim için daha fazlasını yapmayı isteme konusunda bir fırsat oldu diye düşünüyorum. Şarkıyı yaparken hep akıma Hyung'larım geldi. Onlarda şarkı yaparken böyle zorlanıyordu belkide diye düşündün. Fakat bu süreç benim için eğlenceli de oldu. Kayıt yapıp, stüdyoda uyumam, tekrar kaydetmem, stüdyonun sahibinin gelip "git evinde uyu" demesi... benim de "ahh yine mi uyuya kaldım demem ve sonra tekrar kayda devam etmem. Hepsi eğlenceliydi."

- BreakTheSilence


Lütfen bu güzel hediyeyi bolca dinleyin 🥰




"Umarım bir çok kişi zor zamanlar tecrübe ettiğinde bu şarkıyı dinleyip huzur bulur." 

- Jimin Promise 





Kaynak: Kpop Herald 

1 yorum:

  1. Çok güzel bir kalbim var Jimin, seni çok seviyorum. ��

    YanıtlaSil